Biblioteka Narodowa używa na swojej stronie plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. [zamknij]

Informacja bibliograficzna dla dzieci w formie elektronicznej

Autor: Alina Nowińska,

Kategorie: Biblioteki jako kolekcje, Kategorie użytkowników, Źródła informacji

Tagi: , , , , , ,

Możliwość komentowania Informacja bibliograficzna dla dzieci w formie elektronicznej została wyłączona

Artykuł poświęcono omówieniu udostępnianych online, opracowanych samodzielnie przez bibliotekarzy Centralnego Systemu Bibliotek Dziecięcych w Nowokuźniecku, tekstowych i multimedialnych publikacji bibliograficznych, mających na celu rozbudzenie zainteresowań czytelniczych dzieci i młodzieży.

W placówce tej przygotowano ponad 30 różnych produktów elektronicznych, korzystając z szerokich możliwości, jakie daje wykorzystanie edytorów tekstu, prezentacji PowerPoint, języka znacznikowego HTML i innych technologii. W ofercie biblioteki znalazły się m.in. poradniki bibliograficzne, multimedialne prezentacje i wirtualne wystawy książek, elektroniczne prezentacje na różne tematy, recenzje literackie, rekomendacje, przewodniki, wydawnictwa encyklopedyczne i bogato ilustrowane opracowania tekstowe. Dzięki sieci odsyłaczy, zasoby te łączą informację tekstową, obrazową i dźwiękową, mają też specjalnie dostosowaną do potrzeb dzieci i młodzieży szatę graficzną (ciekawa kolorystyka, wyróżnienia słów kluczowych, fraz czy pojęć, harmonijne dopasowanie tekstu i rysunków) i stylistykę. Opracowane przez bibliotekarzy tematy to m.in. tradycje lokalne, osiągnięcia obywateli Nowokuźniecka (naukowe, sportowe), specjalizacje zawodowe, zasady prawidłowego zachowania się na drodze itp. Dla młodszych dzieci m.in. przygotowano m.in. zbiory bajek, dla młodzieży – prezentację utworów beletrystycznych na temat różnych aspektów przyjaźni. Biblioteka przygotowała też specjalny ilustrowany katalog tematyczny adresowany do dzieci w wieku 6-10 lat. W tekście omówiono najciekawsze z tych źródeł bibliograficznych, zwracając uwagę na  możliwości ich wykorzystania w pracy bibliotecznej.

Komentarze wyłączone.