Biblioteka nocą: typy klientów i empatyczne reakcje
,Kategorie: Biblioteki jako kolekcje, Działalność biblioteki, Kategorie użytkowników, Wykorzystanie informacji i socjologia informacji, Zarządzanie
Tagi: analiza potrzeb i wymagań informacyjnych, biblioteki szkół wyższych, empatia, godziny pracy, public relations, studenci, usługi informacyjne, użytkownicy bibliotek
Możliwość komentowania Biblioteka nocą: typy klientów i empatyczne reakcje została wyłączona
W każdej bibliotece tworzy się unikalna kultura, będąca wypadkową obowiązujących tam zasad, panującej atmosfery i międzyludzkich interakcji, a zrozumienie jej specyfiki pomaga w kształtowaniu dobrych relacji z użytkownikami i wysokiej jakości obsługi. Każda biblioteka ma też własne, humorystyczne lub bardziej poważne listy typów bibliotecznych klientów, a klasyfikacje te mają ułatwić bibliotekarzom radzenie sobie z oczekiwaniami odbiorców i lepsze dopasowywanie usług do ich indywidualnych potrzeb. W artykule, na podstawie przeglądu literatury przedmiotu oraz doświadczeń autora związanych z nocną pracą w informatorium biblioteki akademickiej, omówiono metody budowania długotrwałych, spersonalizowanych relacji ze stałymi klientami oraz zastosowania typologii osobowości do podnoszenia efektywności oferowanych serwisów i doboru pracowników obdarzonych empatią oraz odpowiednimi umiejętnościami komunikacyjnymi i interpersonalnymi.
… więcej o Biblioteka nocą: typy klientów i empatyczne reakcje